Recent

contoh text exposition analitical



The importance of Good Sleep

Thesis :
Good sleep is a need for human. There are some benefits we can get from good sleep.
Argument 1 :
Studies have shown that adequate sleep results in better cognitive function and a clearer mind during the day. Results indicated that sleep deprivation impairs attention, working memory, vigilance, decision-making, and long-term memory.
Argument 2 :
In a Sleep and Mood study done by Harvard, results suggested that healthy sleep can enhance well-being, and inadequate sleep can cause more irritability and stress.  Chronic insomnia was even linked to a higher risk of developing mood disorders such as anxiety or depression.
Argument 3 :
Good sleepers (7-9 hours of sleep) had significantly lower signs of skin aging and also reported better perception of their appearance compared to poor sleepers (5 or less hours of sleep).
Argument 4 :
A study done by The City University of New York showed that people who were sleep deprived or suffered loss of sleep showed a preference for tasks which required minimal effort the next day.  They were essentially more lazy and had lower performance scores when subject to solving math problems on a computer.
Argument 5 :
On of the benefits of sleep has been shown to play a crucial role in weight control.  A study published in The National Center for Biotechnology Information journal suggests there is a link between short sleep duration and weight gain, particularly in younger age groups.
Reiteration :
So, it is important that we have a Good Sleep at night, to health, our fitness so we do not get sick easily, so that we remember the memory power is increasing and has better performance.



Pentingnya tidur yang baik
Tesis :
tidur yang baik adalah kebutuhan untuk manusia. Ada beberapa manfaat yang bisa kita dapatkan dari tidur yang baik.
Argumen 1 :
Penelitian telah menunjukkan bahwa hasil tidur yang cukup dalam fungsi kognitif yang lebih baik dan pikiran yang lebih jelas pada siang hari. Hasil penelitian menunjukkan sumber daya yang kurang tidur mengganggu perhatian, memori kerja, kewaspadaan, pengambilan keputusan, dan memori jangka panjang.
Argumen 2 :
Tidur dan suasana hati Dalam sebuah penelitian yang dilakukan oleh Harvard, hasil menunjukkan bahwa tidur yang sehat dapat Meningkatkan kesejahteraan, dan tidur yang tidak memadai dapat menyebabkan iritabilitas dan stress lagi. insomnia kronis bahkan dikaitkan dengan risiko lebih tinggi terkena gangguan mood seperti kecemasan atau depresi.
Argumen 3 :
tidur yang baik (7-9 jam tidur) memiliki tanda-tanda signifikan lebih rendah dari penuaan kulit dan juga Dilaporkan persepsi yang lebih baik dari Ulasan penampilan mereka Dibandingkan dengan pemuda miskin (5 atau kurang jam tidur).
Argumen 4 :
Sebuah studi yang dilakukan oleh The City University of New York Menunjukkan bahwa orang-orang yang kurang tidur atau Diderita kehilangan tidur Menunjukkan preferensi untuk which tugas yang dibutuhkan sedikit usaha hari berikutnya. Pada dasarnya Mereka lebih malas dan memiliki skor kinerja yang lebih rendah saat subjek untuk memecahkan masalah matematika pada komputer.

Baca juga : Analisis SWOT

Argumen 5 :
Pada manfaat tidur telah terbukti memainkan peran penting dalam mengendalikan berat badan. Sebuah studi yang diterbitkan dalam The National Center for Biotechnology Information jurnal Mengusulkan ada hubungan antara durasi tidur pendek dan berat badan, particularly dalam kelompok usia muda.
Reiteration :

Jadi, Penting bahwa kita memiliki Tidur yang Baik di Malam hari, untuk Kesehatan, kebugaran kita supaya kita tidak mudah sakit, supaya daya memori ingat kita semakin meningkat dan memiliki kinerja yang lebih baik.

Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 komentar:

Posting Komentar